Rønne Golf Championship 2022

Årets klubmatcher mellem Viking, RIK og Knudsker blev afviklet på en fantastisk sensommerdag lørdag den 13. august. Her mødtes 45 golfspillere, som er eller tidligere har været medlem i en af disse klubber. 13 fra RIK, 17 fra Viking og 15 fra Knudsker.

Der blev spillet stableford om Klubmesterskabet i hver klub med dertil hørende vandrepokal, hvor Knudsker El har skænket pokalen til Knudsker, Peugeot til RIK og Beck til Viking. Derudover blev der kåret den bedste bruttoscorer samt bedste 3 bolde.

Endelig – og ikke mindst – blev der spillet om, hvilken klub, som havde bedste gennemsnitlige point – Rønne Golf Championship 2022 mester.

Vindere:

Rønne Golf Championship mester 2022 blev Viking med 34,41 point i gennemsnit.

Følgende klubmestre kunne kåres:

Knudsker: Hanne Birkebæk med superflotte 42 point. Viking: Magnus Beyer Møller med flotte 40 point RIK: Kel Hansen med flotte 38 point og mester for 2. år i træk. Bedste bruttoscore: Mads Jørgensen, Viking med flotte 79 slag – et nyt ansigt i matchen.

Bedste bold måtte vi ty til lodtrækning om 3. pladsen:

1. Ditte Poulsen (Knudsker), Ole Meisner (Viking) og Kel Hansen (RIK)

2. Kenny Kofoed (RIK), Hanne Birkebæk (Knudsker) og Magnus Beyer Møller (Viking)

3. Jens Kofoed (Knudsker), Peer Vesterberg (Viking) og Lis Poulsen (RIK)

”Nuller-hullerne” blev vundet af:

Nærmest hul 1: Marianne Mertz (5,42m) og Morten Spang (3,86m)

Nærmest hul 9: Lis Poulsen (1,57m) og Jens Kofoed (4,18m)

Nærmest snoren på hul 18: Inge Brædder (2,96m) og Kenny Kofoed (4,38 m).

Udover disse mange præmier var der selvfølgelig også et pænt antal klappepræmier, og her blev antallet næsten fordoblet, da man kun kan modtage 1 præmie pr. person.

Følgende støttede matchen på forskellig vis: REMA 1000, Peugeot, Beck Pack, Knudsker El og Kjeld ”Nuller” Nielsen. Tak til alle !

Efter matchen hyggede spillerne sig på terrassen med mad fra Golf Cafeen og kolde drinks på en dejlig og solrigsommerdag. Så alt i alt en perfekt golfdag.

Turneringsledelsen v/Peer Vesterberg