Bornholmsmesterskaberne

BM i slagspil – Mark Pedersen tilbage på tronen
Der blev i weekenden spillet om det bornholmske mesterskab i slagspil med tre tællende runder. Først en indledende runde i Rø på Old Course, fulgt op lørdag med en runde i Rønne og så med finale i Nexø, hvor der skulle findes mestre hos både damer og herrer. Efter tre år med Ole Rømer fra NBGK som mester, var det en koncentreret klubkammerat Mark Pedersen der stillede op for at vise hvem der er den bedste slagspiller på Bornholm, og han lagde sig i spidsen fra start og udbyggede sin føring i begge de afsluttende runder. Scoren på 220 slag var 10 slag bedre end Ole Rømer, som formåede at holde pladsen som Runner Up til mesteren. Det er otte år siden Mark Pedersen sidst var BM mester.

Camilla for femte gang.
I Damerækken var der mere tæt kamp, men Camilla Marie Madsen fra NBGK genvandt for femte år i træk mesterskabet ved at gå de 54 huller i 243 slag. Tre slag foran Martina Schow Vomb og Mette Munch Mikkelsen, begge fra BGK, der brugte 246 slag. Runner Up gik til Martina, da hun var bedst i de sidste to runder. Camilla Marie Madsen tangerede med årets mesterskab Birthe Skovs fem sejre i BM inden for de sidste mange år, der er dog langt op til Marianne Munch Holms ni mesterskaber siden starten i 1987.

Ud over bruttomestrene var der også en nettokamp og her vandt Helle Nygaard Hansen fra BGK hos damerne med 207 slag foran Esther Nielsen fra NGK med 209 slag. Nummer tre blev Mette Munch Mikkelsen fra BGK med 211 slag.
Hos herrerne vandt Henrik Vang fra NGK med 213 slag, foran Cai W. Lyng med 218 slag og Jan Dyrting med 219 slag.
Rækkevindere:
Damer: Camilla Marie Madsen, NBGK