2. Afdeling Bornholms Brands Parmesterskaber

Bornholms Brand Parmesterskaber – 2. Afdeling blev spillet søndag den 2. oktober 2022 på Robbedale Banen i Rønne Golf Klub.

1. afdeling blev spillet 25, september på Dueoddebanen i Nexø Golf Klub.

3. og sidste afdeling spilles på søndag den 9. oktober på Old Course i Rø – Nordbornholms Golfklub, hvor de samlede vindere af parmesterskabet kåres blandt de par der har deltaget i alle 3 afdelinger.

Søndagens turnering på Robbedale Banen blev en våd oplevelse, og da det samtidig blæste blev det en udfordrende opgave for golfspillerne. Derfor er det flot at alle kæmpede sig igennem,

Efter turneringen brød solen frem, så det blev en behagelig oplevelse under spisning og præmieuddeling.

Parturneringen:

Turneringsformen kaldes ”Greensome” hvor de 2 spillere i parrene begge slår ud fra teestedet (på alle 18 huller). De vælger så den bold de ønsker at spille videre med, og skiftes til at slå indtil bolden er i hul.

62 par (124 spillere) deltog i turneringen og var opdelt i 2 lige store præmierækker (A & B).

Direktør Morten Holten fra Bornholms Brand uddelte flotte præmier til de 4 par i hver række som opnåede flest point.

Samt nærmest hul præmier til 2 spillere på hul 9 & 12 i hver række.

Ydermere fik spilleren der var nærmest  på hul 12 et gavekort til middag for 2 personer fra Hovedvagtens Spisehus i Rønne. Det blev Jakob Friis fra Nordbornholms Golfklub

Som ekstra ”krydderi” var der fra Bornholms Brand en række lodtrækningspræmier samt en særlig lodtrækningspræmie med en værdi på kr. 1000.-. som blev vundet af Jesper Hansen fra Nordbornholms Golfklub.

Præmievinderne:

A-rækken:

1. Brian Madsen/Kenn Steinlein                           38 point (bedst på de 9 ulige huller)
  2. Svend-Erik Hansen/Lone Funch Pedersen        38 point
  3. Bent Nielsen/Marianne Olsen                           37 point
  4. Flemming Schmidt/Arne Mikkelsen                  36 point (bedst på de 9 ulige huller)

B-rækken:

1. Ditte Poulsen/Tom Poulsen                              41 point
  2. Jakob Friis/Filippa Friis                                      38 point
  3. Uni Houmann/Tommy Olsen                            35 point
  4. Finn Pedersen/Katrin Mancini                          33 point (bedst på de 9 ulige huller)

Nærmest hul:

A-rækken

Gerner Bech Espersen                 Hul 9             0,89 m. fra hullet

Joe Gren Hansen                         Hul 12           6,83 m. fra hullet

B-rækken

Jan Dyrting                                   Hul 9             1,97 m fra hullet

Jakob Friis                                    Hul 12           3,83 m fra hullet

I den samlede stilling føres A-rækken Bent Nielsen/Marianne Olsen NGK foran Martina Schow Vomb/Mette Mikkelsen BGK og Jesper Stoltz Nielsen/Jesper Hansen NBGK.

B-rækken føres af Tom Poulsen/Ditte Poulsen BGK foran Jakob Friis/Filippa Friis NBGK og Tommy Olsen/Uni Houmann BGK